05 oktober 2022 

ePropulsions H100 nieuwe groot vermogen inboard elektromotor

ePropulsion is in 2022 met een nieuwe inboard motor op de markt gekomen welke een groot vermogen van wel 100kW heeft. Deze motor is ontworpen voor zowel zeilschepen als motorschepen tot zo'n 18 meter en een waterverplaatsing van zo'n max 200 ton.

Intern is de motor voorzien van een permanent magneetmotor met de nieuwste technology. Hierdoor heeft de motor een koppel van wel 2000Nm en verslaat daarmee vrijwel elke diesel variant. Daarbij heeft deze elektromotor ook nog eens een rendement van wel 96%. Hiermee heeft ePropulsion nu ook een goed product voor de professionele / commerciële markt.

h100-epropulsion-groot-vermogen-inboard-motorTechnische detail ePropulsion H100

Nominale spanning: 540 VDC
Nominaal vermogen: 100 kW
Nominaal koppel: 797 Nm
Max koppel: 2000 Nm
Nominale snelheid: 1150 tpm
Nominale efficiëntie: 96%
IP waarde: IP67
Isolatieniveau: H
Koelmethoden: Waterkoeling
Bedrijfstemperatuur: -25℃ ~ +55℃
Afmetingen: 443 x 315 mm

Specificaties accu H100 ePropulsion

Nominale systeemspanning: DC540 V
Nominale systeemspanning: DC540 V
Spanningsbereik systeem: DC487 ~ 604 V
Afvoertemperatuur: 30℃ ~ 60℃
25℃ Cycles (80% DOD): 3500 keer
25℃ Houdbaarheid: >8 jaar
Oplaadtemperatuur: 0℃ ~ 60℃

controller-h100-epropulsion


Specificaties controller H100 ePropulsion

Nominale ingangsspanning (VDC): 540
Ingangsspanning (VDC): 400 ~ 720
Nominale uitgangsspanning (VAC): 380
Nominaal vermogen (kVA): 160
Piekvermogen (kVA): 260
Nominale ingangsstroom (A): 296
Nominale uitgangsstroom (A): 270
Piek uitgangsstroom (A): 500
Maximale efficiëntie: 0,99
Gewicht: 11 kg
Dimensie: 390×280×100(±2)
Koelmethode: Water koeling
Nominale stroom: 16 L/min
Operationele waterdruk: ≤6600Pa
Opslag temperatuur: -40°C~85°C
Bedrijfstemperatuur: -40°C~55°C
Relatieve vochtigheid: 0.95
Koelvloeistoftemperatuur: 60°C
IP-classificatie van behuizing: IP67

ePropulsion H100; Duurzaam, veilig en betrouwbaar

Bij het ontwerp stonden betrouwbaarheid, duurzaam en veiligheid voorop. De IP-67 waterdichtheid, de anticorrosie, hoog koppel en het gesloten koelsysteem zorgt ervoor dat het de meest extreme omstandigheden kan doorstaan. Motor heeft gedurende zijn lange leven weinig tot geen onderhoud nodig. De geluidreductie en afname van trillingen in de boot tijdens het varen t.o.v. een diesel/benzine tegenhanger zal u doen verbazen. 

Meer info? Neem gerust contact met ons op voor de mogelijkheden. 

Over de schrijver
Andre Kuijt directeur / eigenaar van AK Maritime service. Technische dienstverlening voor de beroepsvaart / scheepswerven en rederijen tevens elektrisch varen specialist. AK Maritime Service bestaat sinds 2009 en is in die jaren uitgegroeid tot een brede service verlener. Door de interesse in het elektrisch varen heeft Andre de laatste jaren heel veel ervaring en informatie vergaard die hij regelmatig met de buitenwereld deelt in de vorm van blogs en artikelen.
Reactie plaatsen