Nooit meer problemen met manoeuvreren op lage snelheden met het gebruik van een course keeper
Wanneer de steiger nadert wordt menig schipper al wat onzeker, zal het deze keer goed gaan, welke kant moest ik ook alweer opsturen etc etc. Menig echtelijke ruzie zal er door ontstaan zijn.
Wanneer de course keeper word gemonteerd behoort dit allemaal tot het verleden. Je zult manoeuvreren alsof dit je dagelijkse werk is.
Eerst even de uitleg waarom het mis gaat zonder de course keeper. Wanneer je bij de steiger aan komt neem je gas terug of stop je de motor, hierdoor raak je de roerwerking kwijt en kan er niet meer gestuurd worden en kun je de boot dus geen richting geven. Wil je de boot wel sturen zul je gas moeten geven en komt er dus weer meer vaart in de boot.
Wanneer er een course keeper gemonteerd is kun je de de snelheid die nog in de boot zit gewoon gebruiken om de boot te sturen door de roerwerking van de 2 bladen. Hierdoor kun je dus met controle op langzame snelheid rustig aanmeren bij de steiger. Deze roerbladen werken zowel vooruit maar ook met achteruit.
Rechtuit stabiliteit met de course keeper is ook beter. Op langzame snelheid varend moet je de boot vaak corrigeren met de montage van een course keeper stabiliseert de boot en vaar je keurig rechtuit zonder steeds te moeten sturen. Zeker door de twee roerbladen wat zorgt dat de stroom water tussen de bladen door gaat blijft de boot keurig op koers en zul je eruit zien als een volleert kapitein.
Door het monteren van een course keeper:
Vaart de boot beter achteruit op lage snelheden.
Stuurt de boot een stuk directer bij lage snelheden.